2015. április 29., szerda

On Sai - Scar

"Scar körül sok a titok.
Titok a vallása, mert kereszténynek született egy olyan világban, ahol a kalózok megnyúzzák, a császáriak pedig agyonlövik a hívőket. Titok, hogy szerelmes Artúrba. Titok az álma, amit követve navigátornak áll.
Artúr körül sok a halál.
Előbb azt hiszi, Scar meghalt, kétségbeesésében csatlakozik egy keresztény csempészhajóhoz, és az űrben bolyongva egyre mélyebben megismeri a sötétséget. Mikor úgy érzi, minden kegyetlenséget megtapasztalt, megtudja, hogy Scar nem halt meg. Hanem áruló lett.
Don körül nagy a csend.
A renegát mentál önkéntes száműzetéséből figyeli a világ eseményeit, ám az ijesztő dolgokról nem beszélhet senkinek. Hallgatása mögött más is lapul: egy titok, és egy régi, fájó szerelem emléke.
Lucy körül nagy a rend.
Don egykori társa majdnem hibátlan. A világegyetem egynyolcadának ura, aki a végső tökéletességet keresi, gyűlöli az érzelmeket és a vércseppek gömbjében lapuló π számot. Könyörtelenül kiiktatja mindazt, ami nem illik a társadalom rendjébe.
Ők négyen furcsa események sodrában találják magukat. Fogalmuk sincs, ki vagy mi mozgatja a szálakat.
Lehet, hogy pusztán játékszerek Isten és a Gonosz kezében?
Létezik egyáltalán szabad akarat?
A szerelem, melyet elpusztítottál magadban, pislákolhat-e még a másikban?
Egyvalaki sejti csupán, hogy ők négyen alkotják a tengelyt, melyen megfordul az emberiség sorsa."

Úgy kezdtem bele a könyvbe, hogy el sem olvastam a fülszöveget. Minek? Calderon után éreztem, hogy nem fogok csalódni, és féltem, nehogy eláruljon vmi titkot, csavart a regényből. Úgy is lett, ahogy elképzeltem. Alig bírtam letenni, így sikerült 1-2 éjjel csak 2-3 órát aludnom, mert csak olvastam és olvastam és olvastam. (tipikus még ezt az egy fejezetet befejezem "problémával" küzdöttem.) A másnapok kimerítőek voltak! :D De megérte!!!!
Rég írtam a blogra, de ez a könyv több szempontból is "megihletett" a bejegyzésre. Először is, mert megérdemli!!! Lendületes, tele élettel, érdekes szereplőkkel, akik nem egysíkúak. Fordulatos és folyton ott tart a határon: vajon mi lesz ennek a vége, mi jöhet még?! Hogyan kapcsolódnak majd össze a szálak? Lesz benne csomó, vagy minden elsimul? Másodszor, mert hihetetlenül örülök, hogy a szerző magyar!!! Most is büszkén olvastam! A mi On Sai könyvünk!!!! :)
Nagyon szeretem az írónő fantáziáját, ahogy "megálmodta" a világot, bele az embereket és a mentálokat. A Calderon után nem lepett meg, hogy itt is vannak nemesek, közrendűek, és egy modern, úri űrvilágba csöppentem bele. 
Még mindig szívesen lennék katona On Sai világába, de már lehet nem egyértelmű a mérnöki pálya! ;) Lehet navigátor leszek!!! Fantasztikus lehet "repülni" egy cirkálóval! :)
Eleinte nehezen bírtam ki nevetés nélkül Lucyról olvasni. Így hívják a cicám, de ellentétben a mentáltól, az én Lucymnak több "haja" van, picit túlsúlyos, lusta macska, a többi stimmel (kicsit arrogáns, néha lekezelő, és folyton parancsolgat!)
Kíváncsian várom a folytatást!!!! De előtte még kialszom magam! :D

Egyetlen egy nem annyira jött be, és az a borító. Valamiért A burokéra emlékeztet. :(

up: Bocsánat, látszik rég foglalkoztam a bloggal. Nem tudom miért lett ilyen ez a bejegyzés. :(

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése